onsdag, december 16, 2009

Frost, frys, snö och is...

En perfekt dag för att frosta av frysen, avfrostning av frysar och pulkaåkning är nog det enda snö och kyla är bra till...annars är det bara till besvär! Vad jag vet så köpte vi en frostfri frys, men nu var den så frostig så det knappt gick att stänga dörren, tog mig hela eftermiddagen/kvällen att få den fin igen. Ola påstår att det är för allt mitt isätande som frysen blivit som den är, för att jag öppnar och stänger dörren stup i kvarten...tror inte de, fast jag är lika beroende av is som jag är av snus, fick till och med ställa ut ett och annat isfack i snön på terrassen medans frysen av avstäng=) konstigt...kanske måste kolla upp om det är något som fattas i kroppen när man har sånt behov av att knapra på is?!

Det kanske är isen som gör att min hjärna inte funkar som den ska, brain freeze... i dag gick jag ut från sjukhuset utan skor, gick in i dörren på Jysk, tappade mina vantar och glömde fyra brinnande ljus i en träljusstake...gick dock bra med det sistnämnda med undantag av att huset luktade träslöjd hela kvällen.

Mio
mår bra förutom att han går på en tre veckors förebyggande behandling för vattkoppor, en anhörig till en på sjukhuset har fått vattkoppor och eftersom det är så smittsamt så är denna behandling ett måste för Mio, det utesluter kanske inte helt risken för att han ska få eländet, men är ändå en god början. Tyvärr så har denna medicin som många andra en del biverkningar, en av dessa är illamående, vilket inte är så fördelaktigt i Mios fall med tanke på hans eviga kräkningar...så från och med i dag så får han även en skvätt medikament mot just illamående. Han besvarade första dosen "illamående medicin" med att kräkas...kanske tar det ett tag innan det hjälper?! Annars så knallar det på, i går testade jag att ta bort masken igen och det kändes som det gick en evighet innan jag satte tillbaka den, kanske över 5 minuter denna gång=) Mio skrattade och mådde hur bra som helst, hann ta 10 bilder med min mobil under tiden=)

I dag lämnar vi Baby Semp 1 och går vidare till 2:an, känns bra att gå in på lite tyngre grejer, tydligen kan den lite mer kraftiga konsistensen i BS 2 hjälpa mot hans kräkningar...hoppas, hoppas!!

Den nya stolen är redan klar för avhämtning, det brukar ta flera månader att få hjälpmedel, men dom var väldigt snabba måste jag säga, så i morgon ska vi dit och kolla vart på stolen vi ska placera andningsmaskinen. Det kommer nog att bli kanonbra när man kan köra runt på Mio med alla grejer fast på ett och samma ställe, kul för Mio också att få se lite mer än bara fyra väggar och insidan på vagnen=)

I morgon händer det grejer, min födelsedag och förhoppningsvis ett BRA beslut från F-kassan!!

Gonatt
och grattis till mig själv på 25-årsdagen;)

"Måste åter igen citera Molly: -Mamma vet du att jag kan räkna baklänges! -Kan du svarade jag... Jo, 1, 2, 3, 4, 5 räknade Molly samtidigt som hon gick baklänges... Undrar vart hon får allt i från???"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej finaste födelsedagsbarnet!
Hoppas och håller mina tummar att det går bra idag! Kram Malin

miOmolly sa...

Tack Malin!=) Kram

toggan sa...

Men om du äter upp all is hur kan det då bli MER i frysen?