torsdag, januari 07, 2010

Då har lillbruttan fyllt 5 år!!


I måndags var vi på bio och såg Alvin och gänget efteråt blev det fika på Norrgatt, kalaset med hela familjen blev det i går, faster Maja och "farbror" Anders kom ner från Dalarna och det var fullt ös kvällen lång.

Tur att jag gjorde en STOR rensning i Mollans rum kvällen innan kalaset, så att alla presenter fick plats... trumset från mommo (tack sååååå mycket;), tågbana från farmor och farfar, påslakan från moster Sanna med familj, Hello Kitty filt och Hello Kitty prylar från Maja och Anders och så den efterlängtade bärgningsbilen från moster Linda med familj=). Av mamma, pappa och Mio fick Molly ett nattlinne, Idol CD-skivan, coola paljett tajts (som Molly valt att kalla discobyxor) och ett eget SIM-kort till en gammal mobil som jag trodde var trasig, men som Molly lyckats få liv i...och då måste man ju ha ett SIM-kort, (enligt henne=)...och det är ju sant!


Själva höjdpunkten, BARNKALASET blir på lördag, sen kanske man kan få ta det lugnt ett tag...



Annars knallar det på...Mio håller sig lugn och fin, han har blivit världsvan när han numera dagligen hänger med personalen i fikarummet, tack vare hans nya fina stol. I morgon blir det permis igen, det var ett tag sedan sist eftersom Mollan fyllt år och så...hon måste få lite egen tid med sina päron också (hon är märkbart avis på lillbrorsan vill jag lova)...

Eftersom alla påpekar att jag är en nattuggla och bloggar sent in på natta så får jag väl gå och lägga mig nu;)

Puss och gonatt!

2 kommentarer:

Karro sa...

Vilken tårta!! Det var en riktigt fin en, hoppas den var lika god också! Jag är grymt avis på trumsetet. Jag tror att discobyxor och trumset måste betyda en superstjärna, typ idol.

Jag höll på att skriva att min pappa Kjell som barn skulle kunna ge sin högra hand för ett trumset. Sen hörde jag vad knäppt det blev, då hade han ju ingen hand kvar. (Var bara tvungen att skriva det efter att det lät så knäppt...) :-) :-)

Kram på er allihop!
Karro

miOmolly sa...

Tårtan va lika go som den va fin=) Tack ICA Maxi!!

Snälla klubben mot pappi...=) Mamma har oxå alltid velat ha ett trumset, det var kanske därför hon köpte ett...så hon kan komma hit och smygspela=)) Om det ändå lät som riktiga trummor, men not...

Kram på er!