tisdag, februari 09, 2010

Fett nice!

Helt otroligt att man fick en bebis får nio månader sedan, men som aldrig sovit hemma!!! Nu är den dagen i alla fall äntligen snart här och i morgon ska Mio få sussa i sin nya säng i sitt nya rum hemma i sitt egna hem på Fältgatan...om det så bara är för en kväll som läget är just nu, men det är åtminstone en bra början! Vi har en assistent klar till natten som ska göra en insats i morgon natt, kommer att kännas bra att inte behöva åka tillbaka till sjukhuset på kvällen.

För övrigt så har vi tre andra kandidater som vill jobba natt, en av dessa tjejer ska vi träffa i morgon för en intervju. Jag hoppas det känns rätt från början så vi kan börja anställa och komma i ordning på riktigt. Kan villigt erkänna att det börjar bli lite tradigt nu att hänga på sjukhuset varje dag...

I dag har Mio provat att gå lite, konstigt att han har mer muskler i benen än i armarna men det är ändå armarna som han rör på mest...nu ska vi försöka öva mer med benen och testa hur det funkar med en gåstol. Vi matar vidare med flaska, men det går lite trögt, Mio vill mest tugga på nappen och får inte riktigt grepp på sugandet. Det kommer en logoped som ska kolla närmre på Mios svälg och sugreflexer och eventuellt så har hon/han någon bra idé på hur vi ska gå vidare, tydligen finns det en uppsjö av olika nappar som man kan testa.

I går blev det nytt rekord utan mask, hela 30 minuter!!! Under tiden lekte Molly med brorsan och försökte trycka in en piggelin i hans mun, vilket inte var så uppskattat av lillebror.
Vågen visade vid senaste vägning plus 140 gr och nuvarande vikt är 7090 (Mio alltså...;).

I fredags var jag och Mio på promenad i solskenet, i 45 minuter gick vi runt och myste i den friska luften...

Lördagen gav ännu mera frisk luft då jag och Molly var med min syrra och hennes familj på skridsko utflykt till Svaide, vilken jättestooor is det var...not!! Ungefär 4 x 1,5 meter stor is, inte ens värt att knyta på sig skrillorna för min del, men Molly åkte fram och tillbaka och tyckte det var jätteskoj. Det var första gången hon åkte skridskor och hon var väldigt duktig måste jag säga...förmodligen har hon ärvt det av mig=) Nästa gång får det bli en sväng till ishallen för lite riktig åkning.


Jag har nog inte varit vid Svaide sedan jag gick i högstadiet, men det var sig likt och vi hade jättemysigt med mackor och varm choklad. Molly och Kalle varvade lek och skratt, med bråk och tårar, som vanligt helt enkelt!=) Får väl testa skidåkning nästa gång vi åker dit, har förmodligen inte den kondisen...men jag kan ju testa, blev trött av att bara dra Molly i pulkan från parkeringen till isen...så vi får väl se om man överlever.

Hemma är det rörigt värre och det ligger sågspån överallt, ingenting är på sin plats...och det stör mig som är en sann pedant, men det blir väl bra när det är klart. Har varit på Byggmax i dag igen, dom börjar nog tröttna på mig vid det här laget...väggen är nästan klar och snart är det dax att börja måla. Vi har flyttat tv:n till Mios rum och i går kom den nya tv:n som vi ska ha på övervåningen, det var ingen liten tv som postkillen levererade...Ola var inte hemma, men han ringde och sa att tv:n var på gång och att jag skulle ta emot den. Höll nästan på att skicka tillbaka den igen när jag såg hur stoooor den var, med tanke på att vårt nya vardagsrum inte är så stort så kommer vi garanterat att få fyrkantiga ögon! Men nu finns det ju ingen tv nere i köket/matplatsen...undrar hur det ska gå? Jo, vi är värsta tv-freaken i vår familj!! Får väl ta och smygflytta Mollys tv ner till köket=)

När Molly kom hem i går kväll och fick se hur det nya rummet började ta form så uttryckte hon sig på följande sätt: Oh my god, fett nice mamma! Dom lär ju sig så mycket på dagis nu för tiden;)


Ha det bra alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul för er att äntligen få hem lillkillen även om det blir på prov för en natt"det kommer mera"

Skalmans mamma sa...

Åh, så mysigt att få ha Mio hemma en natt =)!!!
Hoppas verkligen att ni snart får vara hemma hela tiden.
Då blir det "fett nice" ;-).
Kram