onsdag, april 07, 2010

En ny värld!

Gänget på väg ner mot stan!
Hej svejs! Nu är Påsken slut och riset har åkt ut, fjädrarna är borta, äggen uppätna, kärringarna är tillbaka och kvasten står där den ska. Det var en rätt skön helg måste jag säga, vi var hos kusinerna på påskmiddag och det var mycket trevligt. Som vanligt var vi sist kvar och mamma fick köra några lätt berusade "ungdomar" hem...Vi har även haft fint besök av Monica, Marie och de små tvillingbrudarna Ingrid och Edith, Molly var överlycklig och har haft fullt upp med att vara barnvakt. Extra stolt blev hon när Marie i lördags frågade om hon kunde komma över och hjälpa henne med tjejerna när jag och Monica var på stan...lycka!! Det var en trött tjej som jag hämtade ett par timmar senare, hon hade hjälpt till att mata dom små grynen och satt stilla.. så stilla med dom i famnen=)

Det var länge sedan mina vänner var här och därmed har dom inte sett Mio "live" på ett bra tag, dom tyckte att han har blivit en stor kille och han fick snällt gilla läget att åka från den ena famnen till den andra...=) Presenter hade dom med sig också, Molly fick en T-shirt med KIZZ tryck och ett coolt nitbälte (rockarbrud som hon är) och Mio fick en body med Barba stark. Jag fick ett kitt med div hudvårdsprodukter och Ola en parfym, dom kan dom där systrarna Lyander! Vi hade även vi ett par presenter att överlämna, twinsen fick varsitt örongott med moln från Gunilla Axén och Marie fick en försenad födelsedag/mamma present i form av ett namnsmycke...

På skärtorsdagen gick vi påskmarschen, det var första gången som vi var på stan med Mio och det gick strålande bra. Han satt och myste i vagnen hela vägen från öster till Almedalen och strålade i kapp med solen, Ola och Molly var påskkärringar och vi hade förutom en miljard andra även sällskap av syrran och hennes familj.

Vi avslutade påskhelgen med middag hos syster Linda med familj och det bjöds på massa god mat som mamma hade gjort, höjdpunkten var stek och potatisgratäng...mmmmm!! Även här var det debut för Mio som aldrig har varit hemma hos moster förut, men det gick också bra=)

I går började Ola jobba igen, vi är inte riktigt klara med allt kring assistenterna ännu, men vi löser det dag för dag som läget är just nu och hämtar Mio på morgonen och lämnar på kvällen dom nätter vi inte har assistent. Så i går och i dag har jag och Mio varit hemma och softat, vi gick även till dagis och hämtade Molly och sen var vi ute och städade bilen...
När Mio sover har jag fullt upp med mitt nya intresse...TRADERA=)) Få se till att den inte går över styr bara, men det finns ju sååå mycket fint att fynda...varför köpa nytt när det går att köpa 2:hand??! Barnkläder tex är ju kanon att köpa där, håller för tillfället på att buda på ett par röda Converse till Mollan...få se om jag vinner=) En ny värld av shopping!

Jo men det knallar ju på, Mio mår bra förutom en släng av förkylning med tillhörande feber och extra snor, Mollys öroninflammation är ett minne blott och sista dosen Kåvepenin slank ner i går...så nu ska det väl vara lugnt ett tag...i hope!! Jag är trött som as och ser ut som en hålögd gammal get, behöver ett års semester (minst) och sommar...i neeeeed sommar NU!!

Mios bästa just nu är att ligga under Mollans repstege och gnaga på repstumparna som hänger ner...han kan gnälla och gnälla tills man läggar honom där...då blir han nöjd=)
Bäst jag går och sussar nu då da... kram!

2 kommentarer:

Karro sa...

Vilka härliga påskkärringar!!! Ludde tycker Molly ser cool ut... "Messi, faktiskt typ världens bästa fotbollspelare"..., öh, jaha säger jag. ;-)

Anonym sa...

Jag säger bara...bästa påskmiddan ever..kan inte bli bättre när hela fam är med..Lovely..pok sys Linda