tisdag, juli 13, 2010

Asså hallå!!! Hångel och prickikorvmackor...


Melonenbadet kl: 15.30

En pappa sitter på en bänk, barnen leker i poolen...men inte för långt ut, alldeles intill kanten så pappa ser...
Iförda UV kläder från topp till tå samt badring, armpuffar och alla andra flythjälpmedel som kan tänkas kämpar barnen för glatta livet att ens få en möjlighet att känna det svalkande vattnet, från pappas bänk hörs glada hurrarop och klämkäcka vitsar. Givetvis finns där även en "riktig" fikakorg med "riktig" saft till barnen, limpsmörgåsar med prickikorv inslagna i smörgåspapper... kanske en banan eller ett äpple också! Ni får säkert upp en klockren bild i ert huvud nu, konvertera den bilden till svartvitt så har vi satt huvet på spiken!!

Melonenbadet kl: 15.40

Två ynglingar i tonåren anländer, tjej iklädd leopardmönstrad bikini som ABSOLUT inte uppfyller de krav man vanligtvis vill ha på en bikini...för liten överdel och extra för liten underdel... Killen med hängiga surfarshorts kommer strax bakom med en handduk slängd över axeln och en cola i handen, dom hoppar i poolen och badar lite och sen går dom upp och lägger sig bredvid pappan med UV barnen.
Efter en stund hör jag pappan ropa snällt till barnen -Kom upp barn, vi ska lägga oss lite längre bort!!! Barnen hör inte första gången... så nu vrålar snälla pappan -Kom upp NU!!!!

Eftersom vi ligger en liten bit bort så hör och ser jag allt som pågår... jag vänder mig om för att se varför pappan fick sån fart därifrån... då ser jag det unga paret, killen sitter ovanpå tjejen och det är en underdrift när jag säger att dom tokhånglade!!

Den snälla pappan är nu högröd i ansiktet och roffar åt sig den fina picknickkorgen, prickikorvsmörgåsarna och dom små UV barnen och lägger sig i andra änden av pool området.

Vi ligger kvar, men jag hade go lust att ropa -Get a rooooom!!!

Inga kommentarer: