onsdag, juli 28, 2010

Orättvist!!!

Varför fick inte jag sånt här hår???
Man brukar ju få lite av varje förälder, vanligtvis...men här vet jag inte vad som hände. Jag har mörkt rakt tunt hår...och Ola, ja han har ju inge hår alls...får nog rota fram kort på oss när vi var små för att verkligen reda ut vart dessa lockar kommer ifrån.
Molly har såna otroligt fina skruvlockar som hon nog aldrig kommer att bli av med...hon vill nämligen inte ha lockarna eftersom håret inte blir lika långt då. När man dra ur det eller plattar håret så blir det rätt långt.

Jag måste tvätta hennes hår med "finshampo" inget skit från ICA eller så, sen måste jag göra inpackning minst två gång i veckan, annars blir det bara tovor av håret...sen återstår tortyren vilket är när jag ska borsta håret, inte lätt och det tar en evighet att få ut alla lockar.

Tänk om jag bara kunde få göra någon fin frisyr någon gång, två flätor eller tofsar, eller åtminstone en tofs! Nix pix det går inte...Miss Molly vill bara slänga på sig en kepa och sen är det klart!!

Hon har princesshår men vill inte vara en princessa)= Det ska vara coolt och rockigt, men om vi låter håret växa mer så kan hon ju likna en i The Poodels=)

Men så helt plötsligt en dag så fick jag lov att göra en inbakad fläta på Mollys hår, OMG vad fint det blev, så söt min lilla tjej. Så nu får jag lov att göra inbakad fläta eller sätta upp en tofs i håret, flätan och tofsen får i och för sig inte sitta så länge, men det är fint så länge det varar=)
Hon är envis och bestämd den lilla räkungen...undrar vem hon fått det av??? Får vi väl också ta och reda ut...;)

3 kommentarer:

Pappa Ola sa...

Hallå där!

En gång i tiden hade pappa Ola långt, lockigt blont hår. Numera är det ett minne blott men där finns förklaringen till Mollys lockar :-)
Kram

faster maja sa...

Precis vad jag skulle skriva..=)
Kolla på kort på Ola och pappa när var små så är det många fina lockar!!
KRAM!

miOmolly sa...

Jag vet=) Skulle bara busa lite me Ola=)