tisdag, augusti 03, 2010

Full gas och dop!

I lördags var vi bjudna på dop, söta tvillingtjejerna Ingrid och Edith döptes i Halla kyrka. Jättefint dop med efterföljande grillning hos mamma Maries pappa i Dajupdy, När.

Jag och Mollan åkte med syster Sanna och hennes barn ut till Halla, Ola och Mio mötte vi upp i Roma efter dopet och så åkte vi tillsammans ut till När. Som vanligt var vi sist på plats...men denna gång får jag ta på mig skulden eftersom vi fick vända tillbaka efter min mobil som jag glömde, min nya mobil är sååå liten så den knappt syns;) Men som sagt, liite pinsamt var det när vi med andan i halsen snubblade in i kyrkan bara minuterna innan dopet började... Tur ändå att vi åkte med Sanna, hon har en bra gaspedal i sin bil;)

Efter grillningen i Dajupdy så åkte vi till mammas stuga som ligger där ute i krokarna, mamma bjöd på mat och trevligt sällskap. Mio var i toppform och fick träffa min faster, farbror och min ena kusin för första gången=) Molly hade superskoj och lekte med sina kusiner och mina kusinbarn hela kvällen lång, somnade i bilen innan vi ens hunnit ut på vägen.

I helgen som kommer väntar en överraskning...Ola har hittat på något inför vår 10-åriga förlovningsdag...undrar vad det kan vara?=) Det blir i alla fall övernattning på bortaplan och Molly ska sova hos syster Linda. ??????????????????????????????????? Nyfiken!!!
Hoppas vädret blir lite bättre bara, känns ju nästan som om sommaren är över)=

Kram L.

Inga kommentarer: