onsdag, september 29, 2010

Feber, lite nuva och mycket JÄRN!

I går blev Mio lite krasslig i halsen och fick feber, hela 39.9...hu stackarn, men han var ändå pigg o glad som en liten lärka=) Men när han bubblar och pratar så låter det såååå hest, som en liten sparv som kommit i målbrottet. I dag är han dock feberfri, så förmodligen var det något tillfälligt virus och vi bestämmer att det stannar vid det!!

Här bredvid ser vi den lilla sjuklingen nerbäddad i stolen med snutten i högsta hugg och Agent Ozo på tv:n...kan inte blir så mycke bättre mys när man är lite krasslig.


Jag har varit och fått mitt första järndropp, väldigt intressant...NOT! Smakade rätt mycket järn i munnen efter bara någon minut, och det hela tog ca en timma...men men, det ska som sagt ha en effekt så man får ha TÅ LA MOD! Ska tydligen få två såna dropp varje vecka, så på fredag är det dax igen och då har jag med mig en liten Molly vän att hålla i handen=)
Molly bad om att få vara ledig från dagis nån dag, och den dagen blir på fredag.

Nästa vecka är det ett minst sagt fullspäckat schema, varje dag är uppbokad med saker som gäller Mio och mig. Mio ska få ett ståskal, något jag är väldigt skeptisk till, men vi får väl se hur bra det är...enligt mig så verkar det mer som tortyr. Sen är det div andra möten. Jag hatar när det blir så här mycket uppbokat på en och samma vecka, jag blir förvirrad och blandar i hop allt...och ja, jag har en almanacka, men det verkar inte hjälpa ändå.
Längtar nu tills nästa vecka är över och det återigen blir lugn och ro.

Avslutar med en kul grej Molly sa vid middagsbordet i går kväll och som faktiskt stämmer såååå bra!

-Mamma du är så bra på att laga mat och städa! Men jag då sa pappa... Molly funderar lite... -Pappa du är bra på att dricka öl!

Så är det i vår familj! KLOCKRENT!!

Gonatt!

6 kommentarer:

Skalmans mamma sa...

Emil älskar att stå i ståskalet så någon tortyr tror jag inte att det är ;-). Han fick ett nytt igår. Får ta en bild och lägga ut i eftermiddag.
KRAM till er och hoppas att Mio mår bättre

miOmolly sa...

Jo du har säkert rätt...det är bara vad jag själv sett, men man måste ju testa innan man kan uttala dig=) Kommer säkert gå bra, ingen man gör varje dag precis... Hade velat böja med sittskal, men dom tycker att Mio sitter för bra själv för att behöva ett sittskal...och det är ju jättebra=) En bild på Skalis i skalet vill vi gärna se=) Kram på er oxå!!

P. Mio är frisk igen, lite hes i halsen men annars bra...väldigt snabb förkylning!

kungen o majkis sa...

Skönt att det var snabbt övergående iallafall :)! Spännande med ståskal...hoppas det kommer lika bra som för oss, Kungen står minst en timma varje dag och trivs som en....kung :D!

Kram!

miOmolly sa...

Tack tjejer, nu känns det lite bättre med ståskal=) Hoppas det blir bra. Kram

faster maja sa...

amen Mollly!! Pappa kan väl mkt mer än så?!? Det tycker då jag minnsan..=)
Kram kram!!

miOmolly sa...

Nej jag tror det är allt säger molly....hahaha, men han är bra=)