lördag, september 25, 2010

Klinte marknad - CHECK!!

Vilken härlig lördag vi haft i dag!! Klinte marknad och strålande sol, karuseller, hoppborgar, popcorn, cocostoppar, bakad potatis mm mm. Mommo, Mollan och Mamma!


Man måste verkligen vara supertrött för att kunna somna så här...=)

Pappa Ola och Mio har haft hemma häng och gått lång promenad, när vi kom hem på eftermiddagen så blev det gräs och häck klippning, så nu är det snyggt och prydligt på tomten (endast Olas förtjänst=) Jag spenderade några timmar vid spisen och resultatet blev middag bestående av kycklinggryta med kantareller och saffran samt ris till de...(farmors goda recept=)

I dag har jag och Mollan bestämt att vi ska rensa ut fem saker i veckan från hennes rum, behöver inte vara några stora saker...bara hon väljer fem saker! Hon är en riktig collector och ingenting för kastas! Papperslappar, toarullar, fina godispapper, en äggkartong (som enligt henne är en dator?!) och massa annat + leksaker i alla hörn! Vi bestämde också att vi skulle försöka sälja lite leksaker, kanske ha en loppis... Molly sa att dom pengar som hon tjänar kan vi köpa mat för och sen laga och skicka till dom barnen som inte har någon mat, fin tanke...men jag sa att det nog är bättre om man skickar pengarna istället;) ..och så får det bli! Vi har en plan!! Okej, jag körde med ett litet oskyldigt "hot" också... sa att om hon inte rensade ut lite grejer så kanske det inte blir så många julklappar=) den dealen bet lite den med;) hi hi..

I morgon kanske det blir en tur till Leva Kungslador, måste kolla in deras gårdsbutik...har hört att det ska vara fint där. Hoppas bara vädret är fint så man kan ta en fika i deras trädgård.
Varför inte avsluta denna lördagskväll med att vika lite tvätt! Ska bli sååååå skoj!!

******************************************************************************************

I morse var jag sååå trött, men så svepte jag denna
till frukost...och vips så var jag superpigg!!
Inget att rekommendera kanske,
men var ju tvungen att testa=)


Kram L.

Inga kommentarer: