onsdag, september 15, 2010

Stålhenrik och Supersnällasilversara...

...går bara runt runt runt i mitt huvud...och på datorn...och på fredagar kl 18.05 PRICK!! Om man ser det på datorn varje kväll, hur kan man då tycka det är så kul när fredagen kommer och det visas på tv?? Molly älskar i alla fall denna upprepning och den där inledningen till själva programmet Stålhenrik och Supersnällasilversara har liksom etsat sig fast i hennes huvud...och mitt!




Kan inte få till vändningen på filmerna, så som vanligt gäller dator i lodrätt läge...;)

I dag har jag och Mio haft besök av sjukgymnasten, hon ville komma och träffa Mio igen, senast hon var här var för 5 månader sen och det har ju hänt lite sen dess. Hon klämde och kände lite på Mio och var väldigt nöjd med det mesta=) Hon tyckte även att det verkade som om Mio var på väg att vända sig från sida till mage, han vänder sig nu från sida till sida så det kanske är på g hela varvet runt snart=) Under hela den tiden som sjukgymnasten var här så hade Mio ingen mask på, 1,5 timma!!!!

Jag har varit hos optiken i dag, senast jag var där var 2008...hm, så lång tid ska det normalt inte gå mellan besöken...fast å andra sidan har jag haft lite annat för mig den senaste tiden och inte haft prio 1 på såna saker. Synen var i alla fall rätt så kass, kassare än vanligt, men jag hade inte väntat mig något annat. Ska testa lite andra linser och funderar på att uppdatera glasögonen när jag ändå är på gång. Har ett par helt nya gröna Gucci bågar som bara ligger och samlar damm, så det får bli nya glas i dom.

Jag och Mollan har bakat äppelpaj som vi nu har smaskat i oss, sen blev det bad för båda kidsen så nu luktar dom gott igen...=)

Nu, pyjamas på och IDOL!!
Kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

SÖT, SÖT, SÖT UNGE!!! :) Pussar från Monica

Anonym sa...

nämen, masken av i 1,5 timme...yes yes yeeees. Bravo Mio. Mollan är ju bara för skööön alltså, pussar o kramar fr moster L (som alltid ;))

Torgny sa...

Calea brukar lyssna på Stålhenrik och Supersnällasilversaras cd när hon ska lägga sig ibland...

På tal om "mask", har ni skrivit ut maskerna från julkalendern?
http://torgnylandin.net/caela/?p=472

Visserligen "Suprnova" och "MegaVegas" men i alla fall?

miOmolly sa...

Hej Togga! Kul att höra av dig=) Berätta nu, vilka masker...och framförallt vad är det för CD och vart finns den??=)Måste köpa köpa!! Kram på dig och tack för inlägget=)

Torgny sa...

Masken jemma hade på bilden/länken är från julkalendern. Det är ju barnens hjälm/mask från förra årets julkalender, dvs MeagaVegas och Supernovas...

http://svt.se/2.120201/puffgrp_-_gor_din_egen_drakt?lid=puff_1817833&lpos=extra_0

CD är från den tidigare tv-serien, men är lånad från biblioteket och kopierad bara, så jag vet inte hur mycket det är att "köpa köpa"...