torsdag, juli 07, 2011

Väder(lek) och dåliga prognoser...

Ahhhh vilken dag!! Blev lovad 25 grader och sol i dag, vad hände med det fina vädret?? Inte för att jag kollat på väderprognosen eller så, för jag har en egen meteorolog här hemma vid namn Ola som uppriktigt och trovärdigt talar om nästkommande dags väder för mig, även om jag kollat vädret på tv och dom säger att det ska bli 15 grader och regn så säger min väderpojke -nej nej, i morgon blir det 25 grader och strålande sol!! Men jag kan nog inte lita på honom längre...tyvärr...

Så i dag när jag kollade ut och såg den grådaskiga himlen så drog jag för gardinerna igen och kröp tillbaka i sängen, jag hade ju trots allt sovmorron!:) När jag sen kom ner lite seeenare så hade båda barnen fått ett bad och vi bestämde oss för att åka till Almedalen och kolla in idrottens dag...men som vanligt så kommer vi iväg så sent så när vi väl var på plats var allt redan slut:( Stackars Mollan som sett fram emot dagen, men efter en lång lekstund på lekplatsen i Almedalen (där både Molly och mamma slängde sig ner för rutschkanan och Mio gungade i sin favvogunga) och ett löfte om att få köpa vad som helst (nästan...) på lekstugan så var det hela glömt:) Så vi käkade glass på glassmagasinet (idag igen:) och sedan gick vi upp genom stan och raka vägen till lekstugan där Molly valde ett kitt med fingerskateboardar (!?) ...en mini skateboard med tillhörande ramp samt små mini verktyg och extra hjulpar!:) vilka påhitt...men hon lekte som en tok med det hela kvällen och rensade t o m dockskåpet för att sedan använda det som skateboardramp:)
Vi lyxade även till denna kväll genom att beställa mat från Joda och avslutade dagen i sedvanlig ordning med en film, så låt mig presentera kvällens filmtips som blev: "Killers" med Ashton Kutcher och Katherine Heigl! Mycket bra film!!

Får se vad som händer i morgon, troligtvis blir det en lugn hemmadag... Ska sova nu, men först ska jag kolla vädret!

Kram till alla!

Inga kommentarer: