fredag, mars 16, 2012

Det har vi firat!!

Hej hej!!
Först kom jag på att man ju kan blogga från ajfånen, lägga upp bilder och allt!!=) Så nu när jag kommit igång med det så funkar det helt plötsligt att lägga upp bilder från min dator oxå!!=) Så i´m back kan man säga...
Vi har firat syster Sanna som fyllt 40 och då passade vi även på att fira Mio som nu väger 12 kilo!!;)

Det var jobbigt att va på 40 -årskalajs tyckte alla kidsen som somnade tidigt och sov lite här och där, Mio och kusin Kalle tex sov skavfötters i mosters kökssoffa, andra kussen Algot som hade feber fick ligga i den, OBSERVERA, inglasade verandan, alltså INTE ute på verandan;) Där, inbäddad i en filt, var det svalt och skönt och bra för rossliga luftrör, Mollan slaggade i soffan, dom stora kidsen satt vid varsin dator=)


Vi andra käkade efterrätt och kollade på mello, för övrigt så passade jag på att stödja Loreen extra mycket genom att klippa samma frisyr...

...inte lika som bär, men lika samma frisyr i alla fall...och jag älskar min nya frippa, tänkte nästan krama tjejen som klippte mig (helt främmande människa), men det hade nog verkat konstigt, så jag lät bli.

På tal om förkylningar så är det ingen lek va alla är sjuka just nu, Algot som sagt var ju dålig och är det fortfarande, två veckor!!! Kalle likaså och nu Mollan...Mio klio är snorig och lite hostig, men jag mår bra!=) (peppar peppar...)

Tänkte visa ett smakprov på vad jag pysslar med här hemma på kammaren, två saker som jag gjort och som vi sedan gav till Sanna på hennes födelsedag! Hon är ju en sucker för allt Shabby Chic, så såklart syrran skulle få lite shabby;)

Ett gammalt träskåp med glasdörr som jag fyndade i Tofta...


...blev ett ganska så ybershabby vitt skåp med hönsnät i stället för glas=)

Här maxade jag skåpet med lite doftljus, olika hängen, siffror med 40 såklart=) och en lång löpare med texten "Happy Birthday" som passade perfekt som en "boa" runt födelsedags"barnets" hals, kvällen till ära=)
Det blev även en ny pall till köket, denna fining som man kan hitta på IKEA blev efter lite vit färg samt några schablontryck...
...så här fin, se så bra den passade i Sannas kök, som om den var måttad att stå där=)



Det här var en liten del av mina projekt...kanske kommer det mer framöver;)

För övrigt så var den där lilla hemlisen jag skrev om för ett tag sedan ett hus som vi kanske tänkte köpa, men nu har vi bestämt att vi ska bo kvar här på Fältis=) Så det blir nog lite pyssel med huset här framöver, det är trots allt snart 10 år sedan det byggdes, så det är hög tid för en upphottning!!;)

Blir kanske en och annan För och Efter bild här på bloggen den kommande tiden=))


Tills dess, må så gott!

1 kommentar:

ave sa...

Det blev riktigt fint SImons skåp :D du är för otrolig!! Kram