onsdag, september 21, 2011

Jobbe!

I dag har jag varit på mitt jobb och hälsat på, eller inte hälsat på direkt, åt lunch med chefen...som jag aldrig träffat tidigare, men inte så konstigt, det har nog anställts många nya på dom åren som jag varit borta!! Vi pratade lite om mina framtidsplaner, med framtid menar jag då november, december;) Mio ska ju som ni vet börja på dagis och då ska jag ju börja jobba igen!! Lite nervöst var det att gå till PayEx i dag efter så lång frånvaro... Låååång förläldraledighet...eller vad man ska kalla det för. Men lunchen gick i alla fall bra, så nu får vi se vad som händer framöver...om jag får något jobb=)!

Jag var och hämtade mina nya glasögon i går, inte klokt vad konstiga dom känns...inte själva glasögonen utan glaset!! Jag trampar luft, ni vet när man ska ta ett steg, men så är golvet längre ner än vad man trott eller trappsteget i trappan...farligt farligt, men det ser nog ganska kul ut!=) Glaset är ju så stort att jag ser allt runtomkring=)) Men jag har redan vant mig lite sedan i går, så det kommer nog att känns helt normalt om ett par dagar eller så. Men nog ser jag ut som en riktig 70-talare...fast det är jag ju oxå;)


Mio är fortfarande krasslig, han är så förkyld och har haft över 40 graders feber=( Men han är nog något bättre i dag, så det går åt rätt håll i alla fall.

Dom två senaste veckorna har det varit något varje dag, men nu har det lugnat ner sig och det är så skönt! Det har varit så pass mycket att jag två gånger har missat tiden hos Hasse, han som fixar Mios ståskal...han är bara här två gånger i månaden så nästa gång får jag verkligen inte missa!!! Varför kommer alla kallelser på en och samma gång? Och varför ska dom envisas med att boka allt på samma dag? Känns ju nästan som dom gaddar ihop sig!
Jag gillar verkligen inte att vara uppbokad på massa saker, det ska hellst vara spontant eller i sista minuten;)

Nu ska jag spontansova!
Puss och kram

2 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Riktigt schyssta brillor!! Spännnade att börja jobba igen då, det är faktiskt ganska nice att komma hemifrån lite! Och hoppas att lill-Mio kryar på sig snabbt nu!

miOmolly sa...

Tack snälla du!:) Trivs väldans bra i dom redan. Jag ser mest fram emot att få äta lunch i lugn och ro;)