onsdag, september 28, 2011

Shampoo, tandkräm och klorin!

Bland det värsta jag vet är det här...


...massa skruttshampoo och skruttbalsam med en liten slatt kvar i varje flaska, slängt i en hög i hörnet!! Allt shampoo luktar samma och ger ett 50 cm högt lödder på huvudet.
Det är ju alltid så att allt tar slut samtidigt, tandkräm, shampoo, hudcreme, mascara mm mm och jag har inte haft tid att gå på stan och inhandla allt som tagit slut...tills igår!:) Mellan kl fem och sju inhandlade jag allt ifrån klorin till ansiktskräm, ICA, ÖB, Rusta och Åhléns, effektiv shopping på hög nivå!

Nu ser det ut så här i duschen och det känns väldans mycket bättre!!


Det här är lätt det bästa shampoo och balsam jag någonsin haft! Man vill tvätta håret varje kväll och det luktar supergott, känns som man är på ett spa:) Nya produkter som kommit in på Åhléns, bra pris hade dom just nu oxå:) Ett bra shampoo ska inte löddra, inte så mycket i alla fall... Samma spa känsla med duschcremen till vänster med doft av Lavendel:)
Fick uppmana Ola att inte sno dessa dyrgripar, han har för vana att jämt ta mitt shampoo...till vad undrar jag då???!

Mina bonussystrar och bästa vänner Monica och Marie jobbar båda på Åhléns i Stockholm och jag får alltid små goodiebags av dom med div krämer och smink, asbra!! Då kan man prova och se om det är nåt att ha innan man köper;) Har precis testat slut på två favoriter som jag nu bara måste köpa, hur kan man egentligen bli så beroende av krämer och dyl...!?
Blev även tipsad om Emma Sjöbergs nya produkter så jag var tvungen att testa en av dom:)


Blev denna lilla tub som innehåller en ansiktstvätt, redan helt såld:)

Okej, nog om shampoo och krämer!!

I dag har vi haft en sjukhusdag, Molly hade tid hos ortopeden där hon skulle få nya hålfotsinlägg samt att hon även ska få specialskor, saken är den att hon inte har någon hålfot och därmed trampar extremt snett med båda fötterna och det har medfört att hon redan har ont i knäna...Hon fick sina första inlägg när hon var två år, med det var svårt att få henne att använda dom då. Men nu måste hon ha dom hela tiden, även inne på skolan! Får väl se hur det går...

Mio hade även han en tid, fast på barnmottagningen där han lämnade blodprov. Han mår mycket bättre och jag tror inte att han kommer att utveckla någon lunginflammation, hostan är nästan borta oxå. Men lungan är ju till stor del tilltäppt och jag fattar egentligen inte att den kan vara det med tanke på hur pigg han ändå är samt att syresättningen är kanon! Men han får göra en ny lungröntgen om ett tag så får vi se om det blivit bättre. Under tiden är det andningsgympa i form av hopp på boll och andra övningar innehållande hopp som gäller!! Så kanske vi kan skrämma upp lungan igen:))

Kram till allihopa!

- Posted by Lotta using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: