tisdag, oktober 04, 2011

Helt fantastico!

I kväll hände något alldeles fantastiskt!!:)

Varje kväll när vi äter så får Mio en egen tallrik med något av det vi äter, men oftast så leker han med maten eller smetar ut den på bordet. Men på senare tid har han blivit intresserad av att äta, eller provsmaka...man kan glömma att man får mata honom för han ska hålla i skeden själv, men även fast maten bara snuddar vid tungan så smakar han i alla fall! Ibland känns det hopplöst eftersom han inte verkat intresserad alls av att äta och eftersom läkare alltid sagt till oss att Mio inte kan svälja! Men det där har vi i kväll fått svar på att det absolut inte stämmer!:)




På den här tallriken låg det en rejäl klick med jordgubbssylt, först satt Mio som vanligt och lekte med ungspannkakan och sylten, men sen när jag satte mig bredvid och lyckades få honom att smaka på sylten så började han plötsligt att gapa och ville ha mer!!!!!:) Så jag tog mer sylt på skeden och Mio gapade, smakade och svalde ner sylten och dessutom så fick jag mata honom, till slut var all sylt borta och inte en endaste droppe utanför eller på tröjan.

Helt otroligt!!! Jag blev så glad att jag bara stod och klappade händerna och pussade på Mio, han undrade väl vad jag höll på med!:)

Lycka!!


Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Men vad roligt!! Heja Syltslukar-Mio!!

Sofia Gardelin sa...

Lovely heja Mio och hans lite tossiga mamma :-) stor kram till er alla 4 / Sofia